Resa hem till Sverige

Som en del av er vet skulle vår resa egentligt vara något längre än vad det blev men på grund av sjukdom så bestämde vi för att alla tre åka tillbaka till Sverige. Vi har haft två fantstiska månader i Asien och kan allihopa tänka oss att åka tillbaka för att se mer av vad Asien har att erbjuda men för den här gången är vi mätta och belåtna och under omständigheterna tror vi att det här var det bästa för oss och vår hälsa.

I lördags ringde klockan runt kvart över 6 för att vi skulle hinna äta lite frukost och slänga ihop det sista. Vi gick ner och checkade ut från hotellet samt fixade en taxi som skulle ta oss till flygplatsen. Efter en kort biltur var vi framme och skulle checka in vårt bagage. Då incheckningen inte hade öppnat fick vi sätta oss och vänta tills det öppnade. Vi checkade in vårt bagage efter lite strul från flygbolaget och begav oss mot den låååånga kön för pass- och säkerhetskontroll. Vi kollade lite i Taxfree och köpte lite för våra sista vietnamesiska pengar innan vi begav oss till vår gate för boarding.

Första flyget gick till Moskva och under flygtiden tittade vi på film, snackade, lyssnade på poddar/musik och åt flygplansmat x2. I Moskva hade vi en layover på ca två timmar som vi spenderade genom att kolla i några butiker och kollade igenom våra telefoner. Runt klockan 21 på lördag kvällen landade vi på Arlanda, hämtade ut vårt bagage och sedan väntades en bilresa hem till Kalmar som vi äntligen efter en lång dag, utan någon direkt sömn nådde vid 3-tiden på natten. Vi alla hade väldigt svårt för att få sova och fick nöja oss med någon enstaka timmes sömn då våra kroppar var inställda på att det inte var mitt i natten utan snarare frukost/lunch-tid.

Som ni kanske märker så har jag lite svårt att sova även inatt då jag vaknade upp och har inte kunnat sova, tänkte då passa på att slänga upp dessa inlägg när jag ändå är vaken men nu ska jag försöka få mig lite sömn igen innan det är dags att gå upp. Håller tummarna för att jag kan somna nu då!